neděle 22. listopadu 2015

...... souboj Titánů ....

.... jednoho dne jsem si položila otázku, jak vyřešit dilema jaký udělat chleba ,abychom byli všichni spokojení . A myslím, že to dopadlo na jedničku.
Zvolila jsem totiž ,, souboj ,,  mezi ořechy a smaženou cibulkou . S ořechy pro mě a cibulový pro manžela. A ta pochvala , která přišla od muže, když se vrátil domů z práce a chleba tu voněl po celém domě. :o) Cibulový si totiž dlouho přál a já jsem na něj neměla moc chuť, ani odvahu . Ale nakonec
jsem se překonala a udělala jsem dobře.
 
 
 
Tentokrát jsem nezvolila žitnou mouku ,ale špaldovou .
 
 
Chléb ořechový versus cibulový
 
.
 
 . 400 g špaldové mouky
. 200 g hladké mouky
. 150 g hrubé mouky
. 400 g vody
.12 g sušeného droždí
. 150 g podmáslí
. 1 polévková lžíce balzamikového octa
. 2 čajové lžičky soli
. 2 lžičky lněného semínka
. lžička kmínu
 
 
. malá hrst vlašských ořechů
. 1 střední cibule
 
Těsto zpracujeme a necháme kynout. Mezitím si nakrájíme nahrubo vlašské ořechy a cibulku nakrájenou najemno osmahneme na sádle dozlatova . Dáme okapat na  ubrousek.
 
Když těsto vykyne , vyndáme ho  na vál a rozdělíme na dvě poloviny . Do jedné poloviny zapracujeme ořechy
a do druhého cibulku ( ještě jsem přidala bonus - vrchovatou lžíci pokrájených domácích škvarků) :o)
 
Vytvarované bochánky dáme na plech s pečícím papírem . Troubu zahřejeme na 230 °C . Chleby necháme ještě
 cca 10 min. kynout. Pak vložíme do trouby a pečeme cca 8 min. Teplotu snížíme na 180°C a dopečeme . Dáme vystydnout na mřížku .  Upečený chleba poznáme , že je hotový , když  poklepe na dno a chléb duní.
 
Tak směle do toho ..... :o)
 
 
 


Žádné komentáře: