neděle 10. ledna 2016

..... tradiční naše oblíbená česká pochoutka ....

 
 
..... tak s tímto naším oblíbeným receptem jsem se opravdu pomazlila.... :o)
Budu se opakovat ,ale bylo to oblíbené jídlo mého taťky a mamča mu ho vařila nejčastěji jako novomanželka. A já jsem převzala štafetu a pokračuji  .... :o)
 
 
 
 
Potřebujete:
 
. 4 plátky falešné svíčkové po cca 100 g ( může být i pravá ;o)  )
. plnotučnou hořčici
. pepř mletý - čerstvý
. sůl
. 100 g Vysočiny ( inspirovala jsem se šéfkuchařem Paulusem) 
. 50 g  moravského uzeného nebo špeku ( podle tradičního receptu ) 
. 1 vařené vejce
. 2 menší kyselé okurky
. 2 velké  cibule
. lžíci škvarků
. 2 vrchovaté lžíce sádla
. 3 bobkové listy
. 7 kuliček černého pepře
. 7 kuliček nového koření
. 2 litry hovězího vývaru
 
Na dokončení :
 
. 2 lžíce másla
. 2 lžíce hladké mouky
 
Na přílohu :
 
. 350 g rýže
 
Plátky masa naklepeme , osolíme, opepříme ( nejlépe čerstvě namletým ) a potřeme horní vrstvu hořčicí . Na plátky masa poklademe čtvrtky vařeného vajíčka , kousky Vysočiny a uzeného .Půlkou okurky, měsíčkem cibule  a zamotáme. Pečlivě zavážeme nití .
V hrnci na sádle opečeme ze všech stran špalíčky masa a pak vyndáme a dáme na talíř. Na výpeku osmahneme dozlatova nadrobno nakájenou cibuli se lžící škvarků  . Pak přidáme 1 lžíci hořčice, bobkové listy , pepř, nové koření . Přidáme maso , podlijeme vývarem a dusíme nejméně 2 hod., dokud maso není měkké .
Vyndáme maso   a omáčku propasírujeme. Uděláme si tmavou jíšku a omáčku zahustíme.
Maso vrátíme do omáčky a prohřejeme.
 
Podáváme s vařenou rýží ( můj taťka s knedlíkem ;oD )
 
Dobrou .... :o)
 
 
 


Žádné komentáře: