pondělí 5. října 2015

Malý podvod .....

 
 
Tak jsem se vážně zamyslela nad tím, že jsme zase ubrali příjem luštěnin a to žalostně.
Nevím, zda je to o tom, že mě odradily hlášky typu  :  ,, Čočka? Fuj.....     Hrách ? .... neee .. " . A  fazole nemohly přes práh. Tak jsem přemýšlela jak je do kuchyně nenásilně propašovat a výsledek byl kupodivu kladný ..... :o)  Zaslechla jsem
 v jednom pořadu , jak naše babičky a prababičky ( když nebyla mouka ) si třeba mlely fazole a tím tu mouku nahrazovaly . A toho jsem se chytla.  :o)
 
Měla jsem trochu obavy  fazole rozemlít jenom tak, tak jsem je raději připravila , tak jak je běžné . To znamená ,namočit do vody na 4 hod. a pak vyměnit vodu a uvařit do měkka.
Fazole jsem nechala vychladnout a pak jsem je umlela. Ano, mouka z toho doslova nebyla ,ale na toto těsto to nebyla žádná překážka.
 
 Třeba někdo z vás má nějaký lepší postup  jak si vyrobit . :o) Sem s tím ... :o)
 
 
Cibulový koláč  z fazolovým těstem
 
Těsto  :
 
. 250 g mletých bílých fazolí ( uvařené )
 
. 70 g špaldové mouky
. 130 g hladké mouky
. 110 g sádla ( nejlépe domácího  ;o)  )
. 1 vejce
. 1/2 pytlíku kypřícího prášku
. sůl
 
Cibulová směs :
 
. 10 středních cibulí
. 200 g kysané smetany
. 2 vejce
. pepř a mletý kmín
. 3 velké plátky  sýru ( min. 48% t.v s. )
. lžíce sádla
. hrst pažitky
 
Vychladlé fazole pomeleme ,přidáme mouky, sůl, čerstvě mletý kmín, sádlo , vejce a kypřící prášek. 
Vypracujeme těsto a dáme na pečící papír , do kulaté formy a rozprostřeme. Vytvoříme cca 2 cm okraje.
 
 
 
Pak si nakrájíme cibule na tenké plátky a orestujeme na sádle. Opepříme , osolíme.  Do vychladlé orestované cibule dáme kysanou smetanu a vejce . Pak přidáme hrst nakrájené pažitky .
Troubu si rozehřejeme  na 200 °C.
Na těsto poklademe plátky sýra .
Směs dáme na připravené těsto se sýrem  a dáme péct na 180 °C , cca půl hodiny.
 
 
Dobrou chuť :o)  

Žádné komentáře: