čtvrtek 23. července 2015

..... co s tou cuketou ... ?



 
..... ano co z tou obrovskou cuketou ?? Chtěla jsem něco zdravého , co jsem ještě nedělala. Nepoužila jsem vůbec mouku .Umlela jsem si svojí - jáhlovou . A jak zavoněla . K tomu jsem ještě dostala od mamči domácí višně, tak proč neudělat nějakou zdravou mňamku .... ;o)
 
...
 
Cuketová dobrůtka
 
. 230 g pohankové mouky ( nejlépe čerstvě namleté )
. 2 vejce
. 170 g másla
. 60 g mletého máku ( taky nejlépe doma - krásně voní )
. 380 g cukety nastrouhané nahrubo
. 150 g hnědého cukru ( můžete i přidat - buchta není moc sladká, je tak akorát )
. 360 g bílého  jogurtu
. 1 kypřící prášek
. 180 g ovoce ( čerstvé a nebo sušené a pomleté )
. 100 g mletých ořechů ( vlašské, lístkové, kešu atd. - namleté a nebo zbytek mletých ořechů z přípravy ořechového mléka ( recept dodám )  - proto možná taky vznikla tato buchta  :o)) )
. můžete si třeba i přisypat rozinky ... to co  kdo má rád
. pár vlašských ořechů na posyp povrchu buchty
 
. dortová forma - průměr 26 - 30 cm
. pečící papír.
 
Omáčka z višní :
 
 . hrnek vypeckovaných višní
. 2 lžíce hnědého cukru
. 1 lžička skořice
. 1 lžíce medu
 
Vanilkový tvaroh
 
. 1 vanička polotučného tvarohu
. 1 velká lžíce domácího vanilkového cukru
 
...
 
 


 
Máslo našlehejte společně s vejci a cukrem a pak přidejte postupně všechny ingredience . Mouku a mák s práškem do pečiva jako poslední. Vylijte do formy vyložené pečícím papírem , posypte ořechy a pečte při 190°C cca 35 min.
 
Mezi tím si v rendlíku nechte rozpustit 2 lžíce hnědého cukru na karamel , dejte na karamel lžičku skořice ( krásně voní ).Promíchejte. Přidejte nahrubo pomleté a vypeckované višně ( pomalu , prská to ) a cca 5 min. vařte a pak doslaďte lžící medu .
 
Tvaroh smíchejte s vanilkovým cukrem .
 
Krásné léto  :o)
 
P.S.Stále mám ještě půlku velké cukety a to jsem dělala už z ní
 
 
Takže jdu vymýšlet dál .... :oD
 

Žádné komentáře: