sobota 9. dubna 2016

..... k narozeninám naší velké slečně....

...... jj , letí to .Na svých dětech si uvědomuji , že velice rychle :D
 
Protože narozeniny naší velké slečny oslavíme v kruhu rodinném, tak co rychle vymyslet, když člověk potřebuje něco vynikajícího, slavnostního a výborného . Každý z vás už určitě ví o co jde ,
ale já jsem dávám můj upravený recept .... jak já peču náš oblíbený Cheesecake .... :o)
 
Tedy, normálně bych ho sem asi nedala ,ale překonala jsem se kvůli mojí kamarádce , která ráda čte můj blog a prý díky tomu ji často inspiruji ,aby něco upekla a nebála se toho .
 
Takže Evíku, je to tu kvůli tobě :D ...... :D

 
 
 
Náš cheesecake jak ho peču já
 
Základ korpusu :
 
. 2 balení máslových sušenek po 100 g ( celkem 200 g )
. 100 g másla
 
Tvarohový krém:
 
. 1000 g tučného tvarohu
. 200 g min. 20 % kysané smetany
. 240 g moučkového cukru
. lžíce domácího vanilkového cukru
. šťáva z jednoho citrónu ( bez pecek .. :oD )
. 5 žloutků
. 5 bílků
 
. 2 hrsti borůvek nebo malin ( může být, nemusí )

Na závěr:

.1  vyšlehaná šlehačka ( 33% ) se lžičkou vanilkového cukru

 
 
Sušenky rozemeleme a společně s máslem vytvoříme těsto. To dáme na dno dortové formy
a úhledně rozložíme.
 
Ušleháme žloutky s cukrem a přidáme tvarohy, kysanou smetanu, citrón. šťávu . Pomalu šleháme.
V jiné míse si vyšleháme sníh z bílků a pomalu zapracujeme do tvarohového krému.
Borůvky nebo maliny trochu rozemeleme a přidáme do poloviny tvar. krému.
Na sušenkový korpus nalijeme borůvkový krém a pak pomalu na to nalijeme druhý světlý krém.
Příborovým nožem, nebo vidličkou vytvoříme v krému háďata ,aby se krémy lehce promíchaly
a vytvořilo se takové mramorování ( nemusí být) . Formou opatrně zaklepeme ,aby unikly nežádoucí bublinky z krému.
Vložíme formu do hlubokého pekáče a dáme do vyhřáté trouby na 160°C. Do pekáče vlijeme horkou vodu do poloviny okraje dortové formy. Peču hodinu až hodinu a půl . Dokud povrch nezezlátne
a krém se jenom lehce klepe.

Po vychladnutí dáme chladit aspoň na 2 hod. do lednice.

Dobrou chuť

..... výsledek byl opravdu vynikající. Dort se povedl, nepropadl a hned se snědl.

Tak Barunko , doufám, že jsi si něco pořádného přála při sfouknutí svíčky ... ;)

P.S. Tak Evíku , jsem zvědavá na výsledek ...  ;)
 
 
  
 
 

Žádné komentáře: