úterý 25. srpna 2015

.... pomodoro.....


 
... tak jsem se k tomu konečně dostala.  Příprava je trochu zdlouhavá ,ale výsledek stojí za to. Existuje plno receptů ,ale já jsem to nakonec udělala takto :
 
 
. 2,5 kg rajčat ( nejlépe domácích , když je léto)
. celý řapíkatý celer
. 4 menší mrkve
. provensálské bylinky
. 2 menší cibule a nebo jedna velká
. 4 lžíce olivového oleje
. 100 g másla
 
Nakrájíme na větší kousky celer, mrkev, cibuli a orestujeme ji na olivovém oleji . Přidáme provensálské bylinky ( dala jsem cca 2 lžičky ). Mezitím nakrájíme rajčata a přidáme k orestované směsi. Dusíme pod poklicí cca 1 hod. za občasného míchání.  Pak směs propasírujeme ( já jsem si ještě práci ulehčila tím, že jsem si směs rozmixovala ) . Propasírovanou omáčku ještě vaříme na mírném ohni cca 30 min. K závěru přidáme máslo.  Hotovou omáčku plníme do vymytých a čistých zavařovacích sklenic a zavaříme.
Použila jsem způsob zavařování v troubě.
Troubu předehřejeme na 150 °C , dáme dovnitř hlubší pekáč, naplníme do půlky vlažnou vodou a vložíme sklenice . Necháme takto  15 min. Pak stáhneme teplotu na 100°C a necháme zapnutý jen spodek trouby na 20 min . Pak vyndáme na prkýnko víčkem dolů a cca po půl hod. otočíme. Necháme vychladnout. Skladujeme v temnu .   

Žádné komentáře: