sobota 13. června 2015

...... nejlepší suroviny měsíce

.... tak jsem dnes obrala pro mě jedny z nejlepších surovin měsíce . Nevím jak vy ,ale já je miluji a nemůžu se jich nabažit. Hromadu čerstvého špenátu jsme dostali od mojí mamči a jahůdky jsou od českého farmáře ( musím zkonstatovat, že krásně voní ) . Takže nastala otázka ,co z toho vytvořit ?Něco ,co rádi jíme a nepřejíme se toho .  Jediná nevýhoda těchto surovin je , že je nejlepší je zkonzumovat co nejrychleji.




 
 
   Ze špenátu jsem vytvořila rychlý pokrm ......
"
...... Gnocchi  se špenátem , slaninou a smetanou.......
 
"
 
Použila jsem :
 
. 2 balení gnocchi  (uvařila jsem 2. min. v osolené vodě )
. 3 velké hrsti čerstvého špenátu  (trochu natrhat)
. 1 velká cibule ( nakrájet najemno ) 
. 2 stroužky česneku  ( na plátky )
. 20 dkg slaniny na plátky ( nakrájet na malé kostičky )
3 velké  polévkové lžíce goudy  
. sůl, pepř , kari
. lžíce oleje
. 250 ml smetany 33%
 
"
 
 
Na  oleji jsem osmahla slaninu a pak jsem přidala cibulku s česnekem . Po osmahnutí jsem dala ke směsi špenát a lehce podusila. Osolila, opepřila, trochu kari. Přidala jsem uvařené gnocchi a lehce orestovala . Pak jsem vše zasypala sýrem a zalila smetanou. Krátkou dobu povařila.
 
 
..... a co s těmi jahůdkami ?  
 
.... no přeci...
 
 
 Jahodový dort s tvarohovým krémem 
 
 
 
"
 
Použila jsem :
 
"
 
. jahody ( tentokrát jsem opravdu nešetřila a použila jsem skoro 3/4 kg :o)
 
. 4 vejce ( zvlášť žloutky a bílky )
.150 g másla
. 220 g cukru písek
. 1 kypřící prášek
. 1 citrónová kůra ( předem omýt )
. 280 g polohrubé mouky
. 160 g jogurtu
 
. 70 g moučkového cukru
. 2 tvarohy
. 200 ml kysané smetany
. 250 ml smetany na šlehání 33%
2 ztužovače šlehačky a nebo želatinu
 
"
 

 
 
 
 
Těsto jsem připravila z vyšlehaných žloutků ,z  cukru a másla. Pak jsem přidala kůru z citrónu, jogurt, mouku, kypřící prášek. Zamíchala .Bílky jsem vyšlehala zvlášť a pak pomalu přidala do těsta. Použila jsem formu o průměru 30 cm . Vymazala , vysypala moukou a pekla jsem při 20 min. cca 180 °C ( do zezlátnutí ).
Pak jsem si ušlehala šlehačku a pomalu přidala smetanu kysanou, cukr  a tvarohy .Poté jsem přidala ztužovače podle návodu. Krém jsem dala na vychladlý korpus a pak ozdobila jahůdkami ( protože jsem jimi nešetřila,  tak po zakrojení dortu jsou trochu neposedné). Někdo třeba ještě ovoce pojí želatinou ,ale mě to prostě přišlo dnes zbytečné :o)
 
Výsledek určitě stojí za to !
 
Dobou chuť :o)
 
 
 
 
 

Žádné komentáře: